Bevezető gondolatok

Az internetes kereskedelem virágzásának hála, hatalmas konkurenciaharccal kell szembenézniük a vállalkozásoknak. Egy vállalkozás manapság csak akkor lehet igazán sikeres, ha több közösségi médiában is aktívan jelen van, melyek össze vannak kötve keresőoptimalizált weboldalukkal. Amennyiben ez a rendszer hatékonyan működik, már jó esélye van a cégnek arra, hogy számos Látogató érkezzen az oldalára. Szerencsés esetben egy informatív, szerkezeti felépítésében jól átlátható honlapon találják magukat.

A potenciális vevők azonban sietnek, gyorsan szeretnének döntést hozni. Ugyanakkor nekünk el kell érnünk, hogy az oldalaink tartalmát ténylegesen átolvassák. Mit tehetünk, hogy szöveges tartalmaink kellőképpen figyelemfelkeltőek legyenek, vezessék az Olvasó tekintetét azokra az elemekre, amelyek segítik a leendő Ügyfelünket a vásárlási döntésben?

Mit emeljünk ki?

Mielőtt rátérnénk a hogyan kérdésére, fontos néhány pontba szedve tisztáznunk, mit szükséges kiemelnünk az oldalak tartalmában.

  • Kulcsszavak. Lehetnek ezek a termékek, szolgáltatások nevei, főbb tulajdonságaik, jellemzőik, amik fontosak lehetnek a Vásárlónak. Ha csak ezeket olvassa el a Látogató, akkor is tudnia kell, hogy mi kínálunk-e pontosan olyan terméket vagy szolgáltatást, amit ő keres.
  • Megkülönböztetés. Emeljük ki azokat a szavakat is, amelyekkel termékünk minőségére utal, illetve azokat, melyek szolgáltatásunk megkülönböztetésére hivatottak. Mondjuk egy étterem honlapján szerelhet a következő mondat: “Ételeink kiváló minőségére garancia, hogy csak válogatott, adalékanyagoktól mentes, friss alapanyagokat használunk fel konyhánkon.”  Fontos, hogy ne az elvont jelzők kerüljenek kiemelésre (“kiváló minőségű”), hanem önálló jelentéssel bíró szókapcsolatok, mint esetünkben a “válogatott, adalékanyagoktól mentes, friss alapanyagokat”.
  • Kedvezmények. Hiába találtunk ki egy ütős akciót, ha az elkerüli a Látogató figyelmét. Amennyiben nem szeretnénk popup-ba tenni, akkor különös gonddal kell kiemelnünk a kapcsolódó oldalon.
  • Információk. A száraz információkból azokat kell csak kiemelnünk, amelyek “nem ismerete” problémát okozhat az Ügyfelünknek, ilyen lehet például egy akció időtartama, vállalási határidők stb.
A Jó és a Rossz

avagy a kiemelés fő szabályai

A kiemelés… Igen! Ne!
gyakorisága A kevesebb néha több elv érvényesüljön, ha mindent kiemelsz, olyan, mintha semmit se emelnél ki! Hiba egy szót vagy kifejezést többször is kiemelni.
megjelenése Törekedj az esztétikus, visszafogott megjelenésre! Ne használj a szemnek bántó, túl élénk, egymástól elütő színeket, kerüld az extrém betűméreteket, amik már az olvashatóság rovására mennek!
típusa Váltogasd a kiemelések típusát (betűméret, szín, betűtípus, vastagság)! Nem szerencsés, ha csak egyfajta kiemelési módot használsz. A dőlt betű rontja az olvashatóságot, ne használ gyakran! Az aláhúzás nem túl esztétikus, csak a linkeknél alkalmazd!
Szöveges tartalmak szerkesztése egyedi html, css kódokkal

A WordPress grafikus szerkesztője sajnos eléggé korlátozott lehetőséget biztosít csak a szöveges tartalmak formázására. A WordPress grafikus tartalom szerkesztőjében többek között nincs lehetőséged változtatni a…

  • szavak méretét,
  • szavak színét,
  • szavak betűtípusát,
  • a bekezdések hátterét,
  • a bekezdések keretét.

Én ezt a bejegyzést

egyedi html és css kódokkal

formáztam. Kedvet kaptál egy kis kódoláshoz?

Segíthetünk? A linkre kattintva letöltheted a bejegyzés html és css kódját, amihez egy gyorstalpaló mellékletet is adunk!

Szeretnéd az alapoktól megtanulni a html, css kódok írását?
Részletekért kattints ide.

Feliratkozok a hírlevélre!