Milyen esetekben előnyös a popupok, avagy a felugró ablakok használata?
  • Tájékoztatás. Amennyiben vásárlóinkkal fontos információt szeretnénk közölni, illetve korábbi ügyfeleinket egy jelentősebb változásról – nyitvatartás módosítása, telephely költözése – szeretnénk tájékoztatni, akkor ezt tegyük ki mindenképpen popup ablakba, ezzel elkerülve az esetleges kellemetlenségeket.
  • Akció. Amennyiben egy adott szolgáltatáshoz vagy termékhez kapcsolódóan különleges, rövidebb ideig érvényes ajánlatunk van, akkor az adott oldal tartalmi módosítása helyett felhívhatjuk a Látogatóink figyelmét az akciónkra felugró ablakban is. Ilyenkor érdemes a popup-ot csak az adott termék vagy szolgáltatás oldalára beállítani.
  • Ne menj még! Úgynevezett “exit popup“-ot állíthatunk be, ami csak az oldalunkat elhagyni készülő Látogatóknak jelenik meg. Egyik lehetőségünk, hogy egy kedvező ajánlattal – kedvezménykupon vagy ingyenes online tanfolyam – hírlevél feliratkozásra ösztönözzük, ebben az esetben elfogadjuk, hogy a vásárlási döntést elhalasztotta a Látogató. Másik esetben azt szeretnénk elérni, hogy döntését változtassa meg, és azonnal adjon le megrendelést. Ilyenkor egyedi kedvezményt, vagy a megrendelés mellé ingyen promóciós terméket ajánlhatunk fel.
Felugró ablakok használatának íratlan szabályai

Avagy hogyan NE bosszantsd fel a honlapod Látogatóját?

  • Túl sok. Ne zsúfold tele a honlapodat popup ablakokkal, lehetőleg egy oldalon egynél több felugró ablak ne jelenjen meg! A sok felugró ablak a felhasználói élményt jelentősen rontja, lassíthatja a honlapunkat, sőt előfordulhat, hogy a keresőkben is hátrányba kerülünk vele.
  • Rossz időzítés. A késleltetést mindig jól megfontoltan állítsd be. Ha például fontos információt akarsz közölni, akkor lényeges, hogy a popup akár azonnal megjelenjen. Ha viszont csak promóciós célja van a felugró ablaknak, akkor érdemes hagyni, hogy a Látogató beleolvasson az oldal tartalmába, ugyanis, ha érdekes tartalmat talál, akkor lesz motivációja tovább olvasni a popup bezárását követően, még abban az esetben is, ha egyébként a reklámunk zavarta őt.
  • Nem lehet bezárni. Ez az, amit mindenképp kerüljünk el. Én azt javaslom, hogy semmilyen módon ne korlátozzuk a felugró ablak bezárását. A popup azonnal, és minden módszerrel – bezár gomb, oldalra kattintás, ESC – bezárható legyen. A kívánt hatást ne megszorításokkal, hanem megfelelő grafikai elemekkel és jól átgondolt marketing szöveggel érjük el!
A Popup maker plugin beállításai

A bővítmények kiválasztása

A WordPress bővítmények kiválasztásánál 3 dologra kell elsősorban figyelnünk: Kompatibilis legyen az aktuálisan használt WP verzióval, minél több aktív felhasználója legyen és a felhasználói visszajelzések alapján jó értékelést kapjon. A letöltés előtt érdemes a részletes leírásba is belepillantanunk, hogy megtudjuk, minden szükséges funkcióval rendelkezik-e a bővítmény. Például a Popup Maker plugin leírásából kiderül, hogy exit plugint csak a fizetős verzióban állíthatunk be.

Megjelenési helyek és kinézet

Popup megjelenési helyek A Popup Maker pluginban jól definiáltan beállíthatjuk, hogy a weboldalunkon hol jelenjen meg a felugró ablak. Nem csak egyes oldalakra, bejegyzésekre vagy galériákra korlátozhatjuk a popup megjelenését, hanem bizonyos bejegyzés címkékre, kategóriákra, egy oldalunk aloldalaira, sőt oldalelrendezésekre is szűkíthetünk. Érdemes bepipálnunk a “Disable this popup on mobile devices” opciót,
ezzel elkerülhetjük, hogy mobil eszközön böngészve is megjelenjen a felugró ablak.
Popup Maker témák szerkesztése A Popup Maker bővítményben több előre beállított téma –
megjelenése séma – közül választhatunk. A témák mindegyike szerkeszthető a “Customize This Theme” feliratra kattintva. Itt beállíthatjuk a weboldal átlátszóságát a popup felugrásakor, a felugró ablak áttetszőségét, a háttérszínt, betűszínt, betűtípust, a keret színét, vastagságát, lekerekítésének mértékét, a margókat, a bezár gomb megjelenését és még sorolhatnám. Összességében elmondható, hogy css kódolás nélkül teljesen testre szabható a felugró kinézete.

Triggerek és Cookie-k

A legfontosabb viszont talán az, hogy a Triggereket és a Cookie-kat – sütiket – megfelelően állítsuk be. A Triggereknél azt állíthatjuk be, hogy a popup automatikusan – Auto Open – vagy kattintást követően – Click Open – aktivizálódjon. Itt van mód a késleltetés beállítására is, aminek fontosságáról már korábban írtunk. A Cookie-k arra szolgálnak, hogy bizonyos,
általunk meghatározott esetekben megakadályozzák a popupok felugrását. Az “Add new Cookie” gombra kattintva az “Event”-nél állíthatjuk be, hogy milyen eseményt követően szeretnénk blokkolni az ismételt felugrást. A beállításoknál megadhatjuk, hogy a sütit mennyi ideig szeretnénk tárolni, vagyis a beállított időtartam után a blokkolás feloldódik, és a popup ismét felugrik az adott felhasználónak. A Cookie mentés után kap egy nevet. Fontos, hogy az előzőleg rögzített trigger-hez hozzákapcsoljuk a kívánt sütit is, különben nem fog működni.
A képen látható beállítás esetén az ablak késleltetés után, de automatikusan – felhasználó cselekedetétől függetlenül – felugrik. Amennyiben az adott Látogató az ablakot bezárja vagy kitölti a honlapunkba beágyazott kapcsolatfelvételi űrlapot, akkor a popup ablak 1 hónapig nem fog újra megjelenni a számára. Ezzel például elkerülhetjük, hogy frissítéskor, vagy más oldalakra lépés esetén újra és újra felugorjon ugyanaz az ablak.

Popup Maker Cookie-k

Teendők tesztelés után

A Cookie-kat a felugró ablakok megjelenésének tesztelését követően érdemes csak beállítani, mivel értelemszerűen az általunk használt böngészőben is blokkolni fogják az ismételt felugrást. Amennyiben mégis szeretnénk a későbbiekben módosítást végezni a beállított sütik törlése nélkül, akkor a Chrome böngésző beállításaiban görgessünk le egészen a Speciális beállításokig. Ezt lenyitva ismételten a képernyő aljára görgetve megtaláljuk a “Visszaállítás” lehetőséget, melyet futtatva törlődnek a tárolt sütik. Ne aggódjunk, a weboldalakon mentett jelszavaink nem vesznek el.

Cookie-k törlése a Chrome-ban

Popup Maker Open Count A bővítmény támogatja a statisztikánkat azzal,
hogy nyomon követhetjük, hányszor jelent meg az adott popup. A tesztelést követően a számlálót nullázzuk le a “Reset Open Count” bepipálásával. Ne feledkezzünk meg itt sem a Frissítés gomb megnyomásáról, ez menti és teszi közzé a módosításainkat.

Feliratkozok a hírlevélre!