16 marketing tipp edzőknek
  • Hirdess meg egy-egy témához, egy-egy szűk célcsoportot megcélzó, kis csoportos workshop-ot. Ez lehet gyakorlat-orientált, de elméleti is. Fontos, hogy jelezd a létszámlimitet, ez gyors cselekvésre ösztönöz. Azt is írd meg, hogy legközelebb mikor várható újabb hasonló workshop (például csak fél év múlva, vagyis az az üzenet, hogy nem érdemes kihagyni). Téma ötletek: Gyakorlatok helyes kivitelezése, Tartásjavítás otthon, Táplálkozás kismamaként, Hogyan készülj fel egy maratonra.

  • Alkalmazz páros – hozd magaddal egy barátodat – kedvezményeket egy-egy alkalomra! Ne mindig a hozott vendégeknek adj kedvezményt vagy ingyen belépőt, jutalmazd a törzsvendégeidet (is)!

  • Ha a csoportos óráidnak már sok látogatója van, elgondolkozhatsz azon, hogy előzetes – de gyors – regisztrációhoz kötöd az óralátogatást, melyre létszámlimitet határozol meg. Ennek előnye, hogy nem veszi el a tömeg azoknak a kedvét, akik valóban edzeni jöttek (ha tudják, hogy mindig lesz elég tér és levegő, akkor akár többet is hajlandóak fizetni) és csökkented annak lehetőségét is, hogy valaki az utolsó pillanatban úgy dönt, mégsem megy el az edzésre, csak azért, mert bal lábbal kelt fel aznap.

  • Bizonyos alkalmakkor hirdess meg ajándéksorsolást az edzésre. Nem muszáj tárgyiasultnak lennie, sorsolhatsz ki étrendet, személyes tanácsadást, edzéstervet is. Sokan naptári ünnepekhez kötik ezeket a sorolásokat, Neked nem muszáj ezt követned, légy néha rendbontó. Lehet például sorsolás az év legdepisebb napja – ezt épp most hallottam – alkalmából is, igazából csak a fantáziádon múlik, mit találsz ki.

  • Vedd fel a kapcsolatot olyan cégekkel, akik a szolgáltatásodhoz kapcsolódó termékeket (táplálék kiegészítők, sporteszközök) gyártanak, kérj egyedi kedvezményt és segíts vendégeidnek a termékek beszerzésében. Vásárolhassák meg az edzéseden, személyesen a Te kedvenc termékeidet.

  • Haladó tipp, hosszú távon gondolkodóknak: Hozz létre egy online fitness magazint, vonj be más szakmabelieket is! Töltsétek fel hasznos cikkekkel, hozzatok létre ingyenes, online kérdezési lehetőséget. Komoly munkával felfuttathatjátok a weboldalt, a honlapról a saját oldalatokra mutató linkek értéke ezzel megnövekedhet a Google szemében. Ráadásul hirdetési felületet is eladhattok rajta a későbbiekben.

  • Sok szolgáltatásnál ajánlott valamilyen garanciát adni az ügyfeleknek, azonban egy edző olyan szolgáltatást nyújt, aminek a sikeressége jelentős részben az ügyfél hozzáállásától függ. Amennyiben személyi edzést tartasz, vagy étrendet, edzéstervet árulsz, garancia helyett kínálj hozzá ingyenes állapotfelmérést! Előfordulhat ugyanis, hogy a vendéged az edzésterv elején és végén rááll a mérlegre és dühbe gurul, hogy nem fogyott, sőt hízott 1 kg-t, pedig ő mindent rendesen betartott. Ahelyett, hogy visszafizetnéd a pénzét, szerencsésebb, ha bebizonyítod neki, hogy az izomtömege növekedése okozta a „hízást” és a testzsír százaléka emellett csökkent.

  • Készíts videót a workshopokról, vagy egy-egy órád anyagáról és ajándékozd meg vele azokat, akik részt vettek rajta.

  • Hozz létre egy zárt Facebook csoportot, ahova csak a meglévő vendégeidet hívod meg, teremts olyan közvetlen hangulatot, hogy merjenek kérdezni.

  • Hozz létre Youtube csatornát! Ne a már megszokott kihívásokkal próbálkozz, hanem célorientált videó sorozatot hozz létre! Például mondhatod, hogy ha minden héten Veled tartanak, akkor a 20 videó végére képesek lesznek kivitelezni egy gyakorlatot, amit előtte nem (például húzódzkodás). Ha előre meghirdeted, biztosan sok új feliratkozód, követőd lesz.

  • Fontos, hogy keveset általánosíts, célcsoportonként tegyél fel videókat, hirdess meg foglalkozásokat, sőt, a honlapodon is lehetnek csak egy-egy célcsoportnak szóló oldalak! Ha hirdetsz Facebook-on, mindig állítsd be pontosan a célcsoportot, ne csak kor szerint határozd meg őket. A célcsoportnak fogalmazz meg egy egyedi üzenetet! Az egyedi hirdetésekhez egyedi landing page-et hozz létre a weboldaladon!

  • Van egy jelentős réteg, aki csak január és május között próbálkozik a testedzéssel, ezt Te is tapasztalhattad már. Nyár végén érdemes meghirdetned egy tömegnövelésre fókuszáló programot. Mondd el a beach-body-ra gyúróknak, hogy milyen előnyeik származnak majd tavasszal abból, ha ősszel pakolnak magukra egy kis izmot, és még szigorú diétát sem kell tartaniuk ez idő alatt, „csak” a szemetet kerülni.

  • Gyakran posztolj FB oldaladra, legyél közvetlen és őszinte. A hitelesség ebben a szakmában különösen fontos. Áruld el, ha neked sincs néha kedved edzeni és mégis elmész (és azt is, ha nem).

  • Jelentkezz be cégekhez, edzőkhöz nem kötődő Facebook csoportokba, melyek a sportoláshoz, egészségmegőrzéshez kapcsolódnak és légy aktív. Figyeld a hozzászólásokat, biztosan fog akadni valaki, aki épp egy versenyre készül, de bizonytalan a felkészülésben, vagy épp a megálmodott menyasszonyi ruhába szeretne beleférni. Legyél proaktív, ha konkrét problémát vet fel a csoportban, és tudsz neki segíteni, akkor akár privát üzenetben is megkeresheted.

  • Legyen passzív jövedelemforrásod! Kínálj személyre szabott étrendet, edzéstervet! A megrendelésüket tedd egyszerűvé a honlapodba épített megrendelő felülettel és hozzá kapcsolódó kérdőívvel. Ez nem csak a pangó időszakokban jó, de átvészelhetsz vele egy olyan időszakot is, amikor valamiért kiesel az edzésből (betegség, baba születés). Ha reklámozod, akkor ezt is célcsoportonként tedd!

  • A Facebook újításaként harangozták be a napokban, hogy csak akkor lesz látható a hírfolyamokban egy-egy bejegyzés, ha azt kommentelték, vagyis nem lesz elég, ha az oldalad követői lelkesen nyomkodják a like gombot. Javaslom, hogy a posztokban ne azt kérd a követőidtől, hogy egyszavas válaszokat adjanak, kérd, hogy meséljenek magukról, a személyes sikereikről. A legjobb, ha megkéred őket, hogy készítsenek magukról képet edzés előtt-után. A többség, aki nap, mint nap tesz magáért, szeret büszkélkedni a kitartásával, ezt próbáld kiaknázni.

Feliratkozok a hírlevélre!