Szolgáltatás értékesítés

Szolgáltatás igénybevétele esetén a Vásárló bizonytalansága nagyobb, mint termék vásárlás esetén. Nem tudhatja előre, hogy milyen minőségű szolgáltatást kap, még akkor sem, ha a jó hírünk miatt választ minket. Ennek az az oka, hogy a szolgáltatás minősége változhat, alkalomról alkalomra. Ráadásul sokkal jelentősebb a szubjektív faktor is, mivel a szolgáltatásnál központba kerül a szolgáltatást végző személye. Előfordulhat tehát, hogy elmegyek egy magasan képzett, kiváló személyi edzőhöz, aki minden tudás és adottság birtokában van, ami a céljaim elérését biztosítaná, azonban az első közös edzés az utolsó is lesz. Mondjuk ki: pusztán azért, mert nem bírom a képét.

Én-marketing

A szolgáltatások eladásához a legfontosabb, hogy bizalmat ébresszünk a potenciális ügyfelekben. Amikor online szeretnénk értékesíteni egy személyes kontaktust igénylő szolgáltatást, akkor kerül középpontba az én-marketing. Ilyenkor nem a tudásodat, hanem önmagadat kell tudnod eladni! A honlap készítése egy nagyon jó eszköz arra, hogy csökkenteni tudd az első találkozás bizonytalanságát.


Első körben nem is a tartalmi elemekre kell gondolni, hanem a látványra. Persze, tudjuk, hogy nem a ruha teszi az embert, de ha tudatosan használjuk, sok mindent elárul rólunk. Az első benyomást Rólad ilyenkor nem a teremben szerzik, hanem a A honlapodon. Az igényes, esztétikus honlapok arra engedik következtetni a Látogatókat, hogy a szolgáltatás is minőségi lesz, amit kapnak.


A honlapod megjelenésével a potenciális vendégkör is beszűkíthető. Szélsőséges példa, de egy fekete alapszínű, nagy súlyzós képekkel telerakott honlapot látva nem fog elmenni az edzésedre a „csak januárban” terembejárók csoportja. És hidd el, ha a Te személyiségeddel már a honlapod alapján sem tud valaki azonosulni, akkor sokkal jobb, ha egyszer sem megy el Hozzád, így az elkerülheted az alaptalan negatív kritikát.

A következő blogbejegyzésünkben 16 konkrét szolgáltatás marketing tippel jövünk, kifejezetten fitnesz edzőkre szabva.
A honlap

A design és a vele való azonosságodon túl fontos az is, hogy a honlapon lehetőséged van részletesen bemutatkozni. Ne felejtsd ki a honlapodból a következő tartalmi elemeket:

  • Tanulmányok, képzettségek;
  • Ha releváns, egy rövid, személyes hangvételű élettörténet, ami rámutat, hogy mi vezetett erre a pályára;
  • Célok, mottó meghatározása;
  • Pontos célcsoport meghatározás: kiknek és milyen célok elérésében tudsz segíteni? Vigyázz! A célcsoport meghatározás olyan, mint a weboldal szerkesztésben a kiemelés: ha mindenki a célcsoportod, akkor nincs is célcsoportod!;
  • Profi fotók rólad (ha lehetséges edzés közbeni és műtermi fotó is);
  • A blog írás manapság minden szakterületen ajánlott keresőoptimalizálási szempontból, de sok esetben csak a google-nak szól. Az egészségmegőrzés téma köré csoportosuló cikkeknek azonban valóban magas az olvasottsága, ezért különösen javasolt egy – honlapba beépített – blog rendszeres vezetése;
  • Passzív jövedelemszerzésre irányuló fizetős, online anyagok – étrendek, edzéstervek – megrendelési lehetősége egy erre a célra kialakított un. landing page-en (ide fogják a FB és egyéb online hirdetések irányítani a látogatót);
  • Vendég vélemények, visszajelzések;
  • Órarend (ha van);
  • Árak;
  • Elérhetőségek;
A domain név

A legtöbb szakmában ajánlatos a konkrét tevékenységre utaló kifejezést használni a domain névben a cég neve helyett, azonban ahogy már említettük, most magadat kell eladnod. Használd bátran a saját neved a domainben! Légy profi! Ne használj olyat domaint, mint mondjuk mozogjveraval.hu, legyen egyszerűen és elegánsan kissveronika.hu.

Feliratkozok a hírlevélre!