Mennyibe kerül egy honlap?

Avagy huszonöt vagy kétszázötven-ezret kell majd a weboldaladra költened?

Szituáció

Eldöntötted, hogy szeretnél egy saját honlapot indítani cégednek, vállalkozásodnak. Elkezdesz kutakodni az világhálón lehetőségek után kutatva.
Jó hír, hogy sok cég ajánlata közül kedvedre válogathatsz, megkeresheted a hozzád legközelebb álló szakembert, akivel hosszú távon is sikeresen együtt tudsz majd működni.

Rossz hír, hogy az árak széles skálán mozognak, és ha nem vagy jártas a webprogramozás világában, akkor nem sok esélyed van eldönteni, hogy a magasabb összegekért valóban magasabb minőséget is kapsz-e. Ha ez utóbbi kérdésre igen a válasz, akkor is jogosan felmerülhet benned, hogy megtérül-e egy ekkora befektetés a honlapodba? Fog-e új vevőket hozni, vagy veszteséges lesz a későbbi fenntartási költségek miatt?

Biztosan arra is kíváncsi vagy, hogy aki pár tízezer forintért kínál honlapokat, hogyan tudja a versenytársakhoz képest ilyen olcsón elkészíteni? Ha csak kisebb összeget tudsz most rászánni a weboldaladra, akkor mire számíthatsz? Milyen lehetőség mellett dönts?

Sok-sok kérdés, és az ezzel járó bizonytalanság. A mostani blog bejegyzésünkben igyekszünk megadni a válaszokat és segíteni Téged, hogy jobban és gyorsabban választhasd ki a Neked megfelelő ajánlatot.

Mit és kit kell megfizetni?

Kezdjük az alapoknál

Ha már domained és tárhelyed van, akkor a leendő honlapod árában meg kell fizetned:

  • A html, css, javascript, php nyelvekben járatos programozó munkadíját;
  • A webdesigner munkadíját, aki grafikai programok segítségével megalkotja a honlapod kinézetét;
  • Ha webprogramozó nem vesz részt közvetlenül a projektben, akkor a magasabb minőségű WordPress alapsablon árát – a középkategóriásak 15-25 ezer forintba kerülnek – és/vagy egy olyan magasabb képzettségű webdesigner munkadíját, aki a html, css nyelvekben is otthon van, aminek köszönhetően egy ingyenes alapsablont is korszerű, egyedi megjelenésű, hatékonyan funkcionáló honlappá tud alakítani;
  • A grafikai és kódszerkesztő programok árát, melyek – mint a Windows -, havi fix, állandó költséget jelentenek a szakembereknek, akkor is, ha nincs megrendelésük. Ezeknek a havidíja szintén 20 ezer forint körül mozog és egyetlen gépre telepíthetőek;
  • WordPress honlapok esetén a fizetős extra funkciók, alkalmazások árát;
  • A cégek, vállalkozók adóit;

Ha még domain név választás és tárhely bérlés előtt állsz, olvasd el korábbi bejegyzésünket.

A legolcsóbb honlapok

A 20-30e Ft-os árkategóriát Neked találták ki, ha:

  • Jelenleg nincs rá magasabb kereted, de mindenképpen szeretnél honlapot, amit később továbbfejleszthetsz, esetleg törvényileg köteleznek rá, hogy legyen nyilvános weboldalad;
  • Teljesen analfabéta vagy az informatika világában;
  • Semmi maradék időd nincs, hogy magad készítsd el a honlapodat;
  • Nem célod, hogy a honlapod új ügyfeleket és ezáltal extra bevételt hozzon. Blogolásra vagy a meglévő ügyfeleid tájékoztatására szeretnéd csak használni a weboldalt;

Mire számíthatsz?

  • A honlapodnak nem lesz egyedi, a vállalkozásodra, cégedre szabott kinézete;
  • A weboldaladat nem fogják megtalálni a keresőkben;
  • A honlapodra felkerülő tartalmak nem lesznek átláthatóan, figyelemfelkeltően megszerkesztve;
  • A képek az általad átadott formában kerülnek fel a honlapra, minőségjavítás, a weboldal színvilágához igazodó színkorrekció nélkül;

Összességében elmondható, hogy ezeknek a honlapoknak a később felmerülő fejlesztési igénye az összköltségüket középkategóriába emeli.

Javaslat

Ha tudsz rá több időt áldozni, és kellően lelkes vagy, akkor egy ilyen honlapot Te is megtanulhatsz elkészíteni az interneten fellelhető ingyenes oktatóanyagok segítségével. Amennyiben erre nincs kapacitásod, akkor akár egy 1-2 napos gyorstalpaló tanfolyammal elsajátíthatod az alapokat. Jó minőségű, figyelemfelkeltő képeket, úgynevezett stockphoto-kat az interneten is vásárolhatsz, melyeknek az ára jól megtérülhet. Figyelj azonban, hogy csak olyan képet vásárolj, melynek a licencében engedélyezik a kép kereskedelmi felhasználását. Javaslom a Freeimages és a Freepik böngészését. Közvetlenül a keresőkből letöltött képeket soha ne használd fel saját honlapodon, mert megütheted a bokád.

A középkategória

Az 50-150 ezer forintos honlapoktól már elvárhatod, hogy:

  • A keresőkben megfelelően megjelenjen, de ne várd, hogy már a kezdetekben a találati lista első oldalán legyen, ez bizony hosszú befektetett munka eredménye és nem elsősorban a szakember, hanem Te kellesz hozzá;
  • A céged arculatához igazított, az ügyfeleid elvárásainak megfelelő, korszerű, szakmaspecifikus megjelenéssel bírjon;
  • Szerkezete, felépítése a felhasználók számára jól átlátható, könnyen kezelhető legyen;
  • Az információk ne vesszenek el a tagolatlan, szerkesztetlen szövegekben;
  • A képek minőség- és színkorrekcióval kerüljenek fel a weboldalra;
  • Minden alapfunkcióval rendelkezzen, úgy mint Google maps beágyazás, kapcsolati űrlapok, képgalériák, pop-up ablakok;
  • A használt közösségi médiákkal összekötött legyen;
  • Összetett belső linkhálózattal rendelkezzen;
  • A felhasználóbarát adminisztrációs felület már a korábbi, alapkategóriánál is elvárható;

Kinek megfelelő ez az árkategória?

  • Kis- és középvállalkozásoknak;
  • Céltudatos egyéni vállalkozóknak;
  • Azoknak, akiknek nincs szüksége webshop-ra;
  • Azoknak, akiknek nincs szüksége több nyelvű weboldalra;

Javaslat

Mindig alaposan olvasd át az ajánlatban, hogy mit kapsz a pénzedért, ha bármit nem értesz, kérdezz! Írd össze pontosan az igényeidet, az előre összeállított csomagok helyett kérj egyedi árajánlatot! A pontos tájékozódás érdekében kérj személyes konzultációs lehetőséget. Ez azért is hasznos, mert a jó szakembernek részletes információkra lesz szüksége Tőled is a céged működéséről, ügyfélkörödről.

Határtalan lehetőségek

Először is fontos látnod, hogy a 150ezer forint feletti honlapok sem repülnek a találati listák élére csak azért, mert lehengerlő a kinézetük, látványos, egyedi grafikákkal rendelkeznek, számos extra funkcióval bírnak.

A SEO, avagy keresőoptimalizálás alapjairól egy későbbi bejegyzésünkben még írni fogunk, de addig is nem árt ismerned néhány alapösszetevőt, melyek meghatározzák honlapod rangsorolását a keresőkben:

  • Milyen régóta működik a honlapod? Értelemszerűen az új honlapok rosszabb helyezést kapnak…;
  • Mennyi hasznos tartalommal bír a felhasználó számára? Ez azt jelenti, hogy ha a honlapodra csak mint értékesítő felületre tekintesz, és nem osztasz meg hasznos tudásanyagot a látogatókkal – nem vezetsz blogot -, akkor bizony nem számíthatsz jó eredményre.;
  • Mennyi honlapodra mutató link található a világhálón? Új honlapoknál értelemszerűen ez a szám nulláról indul…;

Ez a Te árkategóriád, ha:

  • Nagyvállalkozás vagy, ezért tevékenységed bonyolultabb weboldal szerkezetet, és nagyon aloldal létrehozását igényli;
  • Webshopot szeretnél üzemeltetni;
  • Külföldi ügyfélköröd miatt többnyelvű honlapra van szükséged;
  • Ügyfélköröd jövedelme jóval az átlag felett van, ezért fontos számodra, hogy honlapod látványvilága kiemelkedő legyen;

Jobb, ha ezekre odafigyelsz:

  • A látvány nem minden! A túl sok effekt jelentősen lassíthatja a honlapodat, ami rontja a felhasználói élményt és a Google helyezésed is megszenvedheti;
  • Az információknak nem a képeken, grafikákon van a helye, ezeket ugyanis nem „olvassák” a keresőmotorok!

Megéri Neked, ha:

  • A fenti okokból valóban szükséged van rá és tudsz hosszú távon gondolkodni;
  • Időt és energiát szánsz a honlap rendszeres frissítésére, hasznos információkkal való feltöltésére;
  • A felkerülő szövegek kulcsszó optimalizáltak, vagyis van jó online marketinges szakembered;
  • Fordítasz időt és pénzt a linképítésre;
Ugyanaz a funkció, különböző árkategóriákban

Elképzelhető, hogy egy bizonyos funkciót megtalálsz az alacsony, a közép és a magas árkategóriákban is. Számíts rá, hogy az alacsony árkategóriában nem ugyanazt fogod kapni, mintha magasabb árat fizetnél a honlapért.

Nézzünk gyorsan egy egyszerű példát, a hírlevél bekötést.

A hírlevél egy, a webes szakemberektől független szolgáltatás, amit harmadik féltől tudsz megrendelni. Az ő online felületükön lehet elvégezni a hatékony működéshez szükséges beállításokat.

Amennyiben egy olcsónak számító honlaphoz ígérnek Neked hírlevél bekötést, jó eséllyel Neked kell ezeket a beállításokat elvégezned, a webes szakember csak egy, a harmadik fél feliratozó felületére mutató linket vagy gombot fog elhelyezni a honlapodon egy perc munkaidő befektetéssel.

Közepes árkategóriákban már valószínű, hogy a feliratkozó felület megjelenését a honlapodéhoz igazítja a szakember, illetve elvégzi a szolgáltatónál a regisztrációt és elvégzi az alapbeállításokat is helyetted.

Magasabb árkategóriákban számíthatsz rá, hogy a webdesignered cselekvésre, vagyis feliratkozásra ösztönző felületeket, akciógombokat, felugró ablakokat hoz létre a honlapodon, továbbá egy, a feliratkozás megtörténte után betöltendő oldalt is beállít. Elvárhatod tőle, hogy szakmai tanácsokat adjon, hogy milyen online marketing eszközökkel tudod a látogatót feliratkozásra ösztönözni, mivel tudod meghálálni neki, hogy olvasód lett. Az elfogadott ötleteket természetesen meg is valósítja.

Feliratkozok a hírlevélre!