Irányelvek

A weboldalunk kialakításánál kiemelten fontos figyelnünk arra, hogy a honlapunkra érkező Érdeklődőknek a lehető legjobban megkönnyítsük a velünk való kapcsolatfelvételt. Ajánlatos tehát a kapcsolati adatokat több helyen is szerepeltetni az oldalunkon. Az is fontos, hogy különböző kommunikációs lehetőségeket is felkínáljunk a Látogatóknak, ugyanis vannak olyan emberek, akik nem szeretnek telefonálni, sokkal szívesebben írnak emailt. Van olyan is, akinek a levél írása túl hosszadalmas, szereti ügyeit egy gyors telefonhívással lerendezni. Azokról sem szabad elfeledkeznünk, akiknek egyikre sincs ideje, nekik egyéb, gyorsabb lehetőségeket kell felkínálnunk.

Hova helyezzük el a kapcsolati adatokat a honlapon?
  • A fejléc bal felső sarkában mindenképp tüntessük fel a telefonszámot és az email címet. Figyeljünk arra, hogy az email cím kattintható legyen, ne kelljen másolgatni a címet. Ezt az href=”mailto:email@cim.hu” típusú hivatkozással tehetjük meg. Amennyiben szolgáltatásunk vagy termékünk csak az üzlethelyiségünkben vehető igénybe, akkor az üzletünk címét is tüntessük fel ezen a helyen.
  • A kapcsolati adatokat a láblécbe is érdemes felvinnünk, így ha legörget a Felhasználó egészen a lap aljáig, nem kell visszanavigálnia a fejléchez, hogy megtalálja az elérhetőségeinket.
  • A főmenüben is szükséges létrehoznunk egy külön kapcsolat/elérhetőségek fület. A kapcsolati oldal kialakítására szánjunk elég időt. A központi elérhetőségeken túl adjuk meg, hogy konkrét kérdéskörrel kihez tud a Látogató közvetlenül fordulni. Legjobb, ha a kolléga nevét is megadjuk, ez bizalmat ébreszt az emberekben. Biztosak lehetnek benne, hogy nem egy gép fog válaszolni a hívásukra, illetve az átkapcsolgatásokat is elkerülhetik. A tájékozódást segítendő ágyazzunk be a kapcsolati oldalunkra egy Google Maps térképet is.
  • A kapcsolati oldalon túlmenően létrehozhatunk egy önálló árajánlatkérő, megrendelő oldalt is. Ennek linkjét egy látványos akció gomb segítségével minden szolgáltatást/terméket leíró oldalunkba illesszük be.
  • Ha webáruházat működtetünk, de van üzletünk is, akkor érdemes az üzlet kapcsolati adatait és a webshop ügyfélszolgálat elérhetőségeit külön oldalra és menüpontba tennünk. Az Üzletünk menüpontba a térképen túl tehetünk ki jó minőségű külső fotót a boltról, ezzel is segítjük, hogy könnyen megtaláljanak minket. Jó ötlet lehet, ha egy hívogató szöveget is elhelyezünk a képen, ahogy ezen a demo webshop oldalon is láthatjuk.
Ajánlott kapcsolatfelvételi lehetőségek a weboldalon
  • Telefonos elérhetőség(ek);
  • Email cím(ek);
  • Székhely, üzlet címe, levelezési cím, Google Maps térkép;
  • Kapcsolatfelvételi, ajánlatkérő, megrendelő űrlap;
  • Live Chat;
  • Közösségi média elérhetőségek, Facebook Like Box;
Extra Tipp

Az internetes kereskedelem elszemélytelenedett világát kompenzálhatjuk, ha a weboldalon fényképpel, pár mondatban bemutatjuk kollégáinkat. Ez abban az esetben is jó ötlet, ha az ügyfelünk sosem fog személyesen találkozni velünk. Sokkal jobb érzés, ha tudjuk, hogy ki van az email végén olvasható aláírás mögött. Amennyiben a szolgáltatásunkat személyesen végezzük – például takarítást vállalunk -, akkor javaslom, hogy mindenképpen tegyünk fel fotót magunkról és a csapatról is, szeretik ugyanis tudni a megrendelők, hogy kit engednek be a házukba, irodájukba. Ha nem teszünk fel fotót, akkor nagy eséllyel azt a konkurenciát választja, aki tett ki képet, még akkor is, ha a weboldalunk megjelenésében és tartalmában is igényesebb.

Google Maps beágyazása

A következő videóban bemutatom, hogy hogyan tudunk a WordPress oldalunkba Google Maps térképet beágyazni egy egyszerű bövítmény segítségével.


Feliratkozok a hírlevélre!