Tévutak

Lehet bármilyen látványos, modern honlapunk, tehetünk fel rá sokatmondó, kiemelkedő minőségű képeket, kidolgozott online marketing koncepció nélkül azonban nem fogja a várt eredményeket hozni, azaz nem lesz sikeres a weboldalunk, nem fogunk vele új ügyfeleket szerezni.
A minap böngésztem az interneten helyi – szadai, veresegyházi, gödöllői – kis-és középvállalkozások, egyéni vállalkozók után kutatva. A tapasztalatom az volt, hogy sajnos még mindig két téves elképzelés uralkodik a piacon:

  1. A bemutatkozó honlap azt jelenti, hogy a honlap főoldalán a szó szoros értelmében bemutatkozok, vagyis „Üdvözlöm, XY vagyok, …….-al foglalkozok, hívjon a 06 28 … …. telefonszámon.” Az ilyen típusú weboldalakon gyakran nem is találunk több aloldalt, esetleg egy kapcsolat fület. A fő hiba, hogy azt hiszik, ennyi elég is. Gyakran nem is tudják, mi mást mondhatnának még magukról, a vállalkozásukról a leírt 5 mondaton kívül. Szomorú hírem van: az ilyen honlapok fenntartására felesleges pénzt áldozni. Egy ilyen weboldal nem lát el több funkciót, mint egy helyi szaknévsor.
  2. A Facebook oldal helyettesíti a honlapot. Nem, a Facebook oldal nem helyettesíti a honlapot! Talán jó hír, hogy egy weboldal sem helyettesíti a Facebook oldalt. Kiegészítik egymást, együtt működnek igazán hatékonyan!

Összeszedtünk Nektek 10 egyszerűen használható marketing tippet, melyeket a honlapotokba ültethettek, akarom mondani, KELL ültetnetek, ha vásárlásra akarjátok bírni a látogatóitokat.

Top 10 alapvető tipp a konverziónöveléshez
  1. Írjatok blogot! Igen, ez bizony időigényes, de minél több hasznos információ van a weboldalatokon, a Google és más keresők annál jobb helyezést adnak neki a találati listában. Bizony, a hosszú évek óta fennálló cégek előnyben vannak, van mit behozni, kezdjétek el ma és legfőképpen ne hagyjátok abba! Hogy mit írjatok bele?

    • Szakmai „titkokat”. Igen, jól olvastad. Tegyük fel, hogy villanyszerelő vagy. Nyugodtan leírhatod, akár képekkel illusztrálva, hogyan kell egy-egy tipikus hibát megoldani, hogyan kell megkeresni a hiba forrását, milyen biztonsági szempontokat kell figyelembe venni, honnan és milyen eszközöket, szerszámokat, alapanyagokat kell és érdemes beszerezni. Ne aggódj, a többség nem fog belefogni, hogy megoldja maga a problémát. Minél profibban, részletgazdagabban írod le a dolgokat, annál valószínűbb, hogy az olvasód túl nagynak fogja tartani a feladatot ahhoz, hogy maga birkózzon meg vele, cserébe viszont meggyőződik arról, hogy TE bizony valóban érted a dolgodat.

    • Életképeket: Mutasd be pár fotóval illusztrálva, hogy telik egy-egy munkanapod. Ha az ügyfeleid engedik, írhatsz róluk is. Lehetsz egész nyugodtan személyes hangvételű, a cél itt, hogy emberközeli legyél, bizalmat építs.
      A blogbejegyzések végén mindenképpen kínáljátok fel a lehetőséget hírlevél feliratkozásra és a Facebook oldalatok követésére. A bejegyzések végére betehettek egy listát is a kapcsolódó témákban készül bejegyzésekről. Állítsatok be címkefelhőt, melynek segítségével témánként megtalálhatók a blogbejegyzések.

  2. Használd ügyesen a belső hivatkozásokat! Szinte minden aloldalról vezessen „út” – a menün kívül – az ajánlatkéréshez, megrendeléshez, kapcsolatfelvételhez. Hasznos, ha a megrendelés funkció az oldal tetején is alján is elérhető. Gondolj a „lusta” felhasználókra! A blogbejegyzésekben hivatkozz át más kapcsolódó témájú bejegyzésekre, a saját szolgáltatásodra, termékedre.

  3. A megrendelés, ajánlatkérés, foglalás gombok legyenek feltűnőek! Használj bátran nagy, élénk színű akciógombokat!

  4. Az aktuális akciókat, fontos híreket tedd popup, azaz felugró ablakba! De vigyázz! Hagyd, hogy a Látogatód egyszerűen bezárhassa azt, mert ha nem tud mit kezdeni az oldal hasznos tartalmát eltakaró ablakkal, könnyen lehet, hogy elnavigál az oldaladról és nem is tér vissza. Ha lehet, egyszerre csak egy ajánlattal bombázd őt ilyen formában, mert a folyton felugró ablakok zavaróak!

  5. Legyen szlogened, melyet minden oldalon, blogbejegyzésben elrejtesz!

  6. Ne feledkezz meg a társadalmi szerepvállalásról! Válassz egy célt és vállald, hogy bevételeidből támogatsz egy szervezetet, alapítványt! A honlapodon jól látható helyen hívd fel erre a figyelmet, tudják meg a potenciális vevőid, hogy közvetetten egy jó célt is támogatnak, ha Tőled rendelnek.

  7. Mutasd be a kollégáidat! Tegyél fel képet magadról és munkatársaidról is, mindenkiről tegyél fel pár mondatos bemutatkozó szöveget. Lehetsz nyugodtan személyes hangvételű, itt is a bizalomépítés a fontos. A Vásárlók szeretik, ha tudják, kitől rendelnek. Kompenzálhatod ezzel az online üzlet személytelen voltát, elcsalhatod a „sarki bolt” vevőit.

  8. Kérd meg korábbi ügyfeleidet, hogy írjanak Rólad pár mondatot, mennyire és miért voltak megelégedve a munkáddal. A véleményeket tedd fel a honlapodra jól látható helyre. A legjobb, ha leinformálhatók a vélemények, vagyis az ügyfeleid vállalják hozzá a nevüket!

  9. Tegyél fel számokat, tény adatokat a honlapodra! Évente hány teljesített megrendelésed van? Hány munkatársad, szállítód, vevőd van? Legyél kreatív! Festő vagy? Számold ki és tedd fel, évente hány liter festéket használsz? Étteremvezető vagy? Tedd fel, hány szelet fogyott a legkedveltebb desszertből, hány kiló zöldséget használt fel a konyha?

  10. Legyél elérhető azonnal, közvetlenül a weboldaladon keresztül, online élő chat segítségével! Ha e-mailt kell írni, vagy telefonálni, sokan halogatják a döntést! Biztos lehetsz benne, hogy aki a weboldaladat nézni, az valamilyen „problémájára” keresi a megoldást, tehát biztosan van kérdése is. Azonban az egyszerű, banális kérdések miatt nem fog felhívni telefonon, vagyis nem kapsz lehetőséget, hogy személyesen meggyőzhesd, hogy Téged válasszon! Add meg hát magadnak az esélyt, légy könnyen elérhető és nyitott!

Feliratkozok a hírlevélre!